it's all about keeping the act of playfulness
active and alive throughout our daily lives
Ik ben een verhalenkijker. Associatief denken en sensitief kijken typeert mij. Ik doe onderzoek naar betekenis en keuzes die daarin te maken zijn. Een wisselwerking tussen laten ontstaan en richting geven.
Kijken naar wat iets betekenis of eigenheid geeft, vind ik essentieel in een creatief proces. Werken met dat wat ontstaat, kijken naar wat zou kunnen zijn. Dat is mijn vertrekpunt. Verkenning, verbeelding, vertaling, onderzoek.
Ik volgde de opleiding tot Docent Beeldend, met specialisatie vormgeving en toegepaste kunst. Tijdens mijn werk als vormgever deed ik ervaring op met het creëren van communicatieve beelden. Ik leerde dat beelden krachtige vertellers kunnen zijn, juist ook als het gaat om ons eigen verhaal. In mijn beeldende werk ben ik geïnteresseerd in het verstrijken van de tijd en wat er overblijft. Ik onderzoek de effecten van tijd op onze herinneringen en daarmee onze verhalen en identiteit.
Daarnaast ben ik programmacoördinator: verbinder tussen kinderen en kunstenaars met wisselende projecten in de schurende omgeving van een azc én geef ik les op het gebied van beeld, kunst en verhaal. Lessen en (coachings)trajecten met een reflectieve, onderzoekende opzet.
Ik vind het ontzettend inspirerend om mensen te begeleiden in hun onderzoek naar de kern van hun ‘verhaal’, hun artistieke visie en het versterken van de zeggingskracht van hun beeldende werk. Ik richt me daarom niet op een bepaalde techniek of medium, maar meer op de bedoeling, de betekenis, van een werk en de keuzes die je hierin kan maken. Verder vind ik de vragen en twijfels die het groeien in ‘het kunstenaarschap’ kan oproepen machtig interessant: de verschillende antwoorden die er voor iedereen te vinden zijn en - ook hier weer - de keuzes die hierin te maken zijn, een spannende ontdekkingstocht waar ik graag in mee kijk!
Kijken naar wat iets betekenis of eigenheid geeft, vind ik essentieel in een creatief proces. Werken met dat wat ontstaat, kijken naar wat zou kunnen zijn. Dat is mijn vertrekpunt. Verkenning, verbeelding, vertaling, onderzoek.
Ik volgde de opleiding tot Docent Beeldend, met specialisatie vormgeving en toegepaste kunst. Tijdens mijn werk als vormgever deed ik ervaring op met het creëren van communicatieve beelden. Ik leerde dat beelden krachtige vertellers kunnen zijn, juist ook als het gaat om ons eigen verhaal. In mijn beeldende werk ben ik geïnteresseerd in het verstrijken van de tijd en wat er overblijft. Ik onderzoek de effecten van tijd op onze herinneringen en daarmee onze verhalen en identiteit.
Daarnaast ben ik programmacoördinator: verbinder tussen kinderen en kunstenaars met wisselende projecten in de schurende omgeving van een azc én geef ik les op het gebied van beeld, kunst en verhaal. Lessen en (coachings)trajecten met een reflectieve, onderzoekende opzet.
Ik vind het ontzettend inspirerend om mensen te begeleiden in hun onderzoek naar de kern van hun ‘verhaal’, hun artistieke visie en het versterken van de zeggingskracht van hun beeldende werk. Ik richt me daarom niet op een bepaalde techniek of medium, maar meer op de bedoeling, de betekenis, van een werk en de keuzes die je hierin kan maken. Verder vind ik de vragen en twijfels die het groeien in ‘het kunstenaarschap’ kan oproepen machtig interessant: de verschillende antwoorden die er voor iedereen te vinden zijn en - ook hier weer - de keuzes die hierin te maken zijn, een spannende ontdekkingstocht waar ik graag in mee kijk!
Textures, shapes and stories. To me, looking at what gives meaning or uniqueness, is essential during a creative process. Working with what presents itself, with what could be is my starting point. It's about significance and the expressive choices we can make revealing that significance. Exploration, imagination, translation, research.
I studied Fine Art (teaching degree) in the Netherlands, where I specialized in graphic design and applied arts. Working as a graphic designer for many years, I gained experience with in creating communicative visuals. I also learned that images are great storytellers, very much so when it comes to our own narratives. A principle I applied during my retraining as an art coach.
Besides my own artistic work, I develop educational programs. Accessible classes and courses with an explorative purpose.
I studied Fine Art (teaching degree) in the Netherlands, where I specialized in graphic design and applied arts. Working as a graphic designer for many years, I gained experience with in creating communicative visuals. I also learned that images are great storytellers, very much so when it comes to our own narratives. A principle I applied during my retraining as an art coach.
Besides my own artistic work, I develop educational programs. Accessible classes and courses with an explorative purpose.